Inspectic draagt bij aan je data op orde en actueel, een aanrader dus!
Movin'U kwam bij PVM in het visier toen zij op zoek waren naar een manier om de data op één platform in een overzicht te borgen en te kunnen raadplegen. Het moest een digitaal platform zijn waar iedereen bij kan en waar altijd actuele data beschikbaar is.Hier is een hele mooie samenwerking uit ontstaan, waarin beide partijen zich kunnen richten op hun core business en kunnen uitblinken in hun eigen specialisme.
Waaruit bleek vooral dat jullie op zoek moesten naar een digitale manier van opnemen?
Onze inspecteurs hadden arbeidsintensief en tijdrovend werk, doordat data niet gemakkelijk op locatie in te voeren was. Het opnemen van woningen ging namelijk op papier, waarna het op kantoor ingevoerd werd. Bovendien was data toen nooit helemaal actueel, aangezien er soms meer dan een week overheen ging tot de data ingevoerd werd op kantoor. In die tussentijd konden er alweer nieuwe inspecties hebben plaatsgevonden, die dan pas weer later konden worden toegevoegd. Dit zou er dan voor zorgen dat de data ook niet actueel en accuraat naar bijvoorbeeld de overheid kan worden doorgegeven.
Wat is het voornaamste verschil tussen inspecteren op papier en inspecteren met Inspectic?
Stephan grapt: "Waar moet ik beginnen?". De inspectie en alle data is in ieder geval al veilig opgeslagen in de cloud, in plaats van dat de inspecteur deze zelf ter plaatse heeft.
Bovendien is het makkelijk dat je foto's gelijk kunt maken, digitaal hebt en deze opgeslagen zijn bij de juiste opname. Daarnaast is de tijd die je kwijt bent met het uitwerken van de data die je die dag hebt verzameld voor verschillende opnames aanzienlijk minder. De tijd van urenlang uitwerken van een dag inspecteren is gelukkig voorbij. Verder registreer je alles met Inspectic heel gestructureerd, de kans op fouten dat je (net als vroeger op papier) wellicht moest gokken wat je had opgeschreven qua afmeting voor een kozijn is geminimaliseerd.
Ook is Stephan er blij mee dat je niet net als vroeger al je foto's handmatig op kantoor moet inlezen, dan in mapjes moet zetten en bij de juiste woning moet zoeken. Met Inspectic staan foto's direct bij de juiste woning en hebben ze ook logische naamgeving.
"En dan hebben we het nog niet eens over die 3 batterijen die je vroeger mee moest nemen voor je fotocamera, of de ramp die een regenbui heet. Als alle A4'tjes aan elkaar plakten door de regen, viel het bijna niet meer te lezen."
Wat zijn voordelen van Inspectic?
De gegevens zijn na de opname, vrijwel direct na het sluiten van de voordeur van de opgenomen woning, weggezet in programma's zoals Vabi en Lux. Zo heeft de opdrachtgever dus ook kort na de opname inzicht in de data, getoond in een duidelijk overzicht. Hierdoor kan de opdrachtgever ook andere, gerichtere beslissingen nemen. Zij hebben duidelijk en accuraat overzicht over de verschillende complexen. Stel dat er binnenkort voor een complex renovatie gepland staat, maar dat tijdens de inspectie geconcludeerd wordt dat het gaat om een goed onderhouden en goed geïsoleerd complex. Er zou dan voor dit complex geen directe noodzaak zijn voor renovatie. Door het gecreëerde overzicht valt een complex met enkel glas en een oude ketel juist op, hier geef je dan liever geld voor renovatie en onderhoud aan uit. Zo wordt er alles aan gedaan zodat de maandelijkse lasten van de bewoners met betrekking tot energie verlaagd worden. De opdrachtgevers zetten dus efficiënter en beter geld in op een project of complex dat het nodig heeft.
Inspectic werkt voor PVM en hun opdrachtgevers heel fijn. Er is weinig verwerkingstijd van de data nodig, dat scheelt heel veel tijd, en dus geld. Je bent klaar op locatie en alle accurate gegevens en foto's staan in één overzicht. Er is door deze applicatie geen extra tijd nodig om excels over te zetten en informatie bij elkaar te zoeken. Het aantal verwerkingsuren is lager, we kunnen efficiënter werken en de foutmarge is beperkt. Alleen maar voordelen dus!
Daarnaast brengen specifieke functionaliteiten van Inspectic, zoals de multi-inspectie, ons ook zeker voordelen! Aangezien we toch al in die woning aanwezig zijn, nemen we dan liever nog wat extra gegevens op. Dat levert de woningcorporatie uiteindelijk een schat extra aan data op, terwijl je de bewoner maar één keer hebt hoeven storen. Uiteindelijk ben je sneller klaar met alle inspecties die op die dag gepland staan, doordat je digitaal inspecteert met Inspectic. Je krijgt meer gedaan in minder tijd en kunt specifieker letten op de finesse van je inspectie.
Dat is niet alleen fijn voor de bewoner, maar ook kost het je als corporatie minder tijd en dus geld!
Zou je Movin'U en Inspectic aan anderen aanraden?
Inspectic draagt bij aan je data op orde en actueel, dus wat ons betreft zeker een aanrader! Naast alle voordelen van Inspectic die zojuist al benoemd zijn, waardoor ik de applicatie aan iedereen zou aanraden, is Movin'U ook een fijne partij om mee te werken. Movin'U komt altijd haar beloftes na, als ze zeggen dat iets gereed is, is dat ook echt zo. Voor ons betekent dit dat onze opdrachtgevers ook gewoon op tijd krijgen wat hen beloofd is. Daar kunnen we echt op vertrouwen bij Movin'U, dat is wel anders bij andere software partijen.