Klantreis PVM - Deel 2

Door Celeste Greve

13 oktober 2020

De komende tijd nemen we je mee in de klantreis van PVM!  We spraken Urs Veltrop van PVM en vandaag lees je in deel 2 welke verandering in de markt ontdekt werd, en welk vraagstuk daarop volgde.

Klantreis PVM - Deel 2
De verandering die Urs opviel, is dat de overheid steeds meer eisen is gaan stellen aan bijvoorbeeld de correcte woningwaardering voor corporaties. Deze moet op basis van het aantal vierkante meter van het kadaster berekend worden. Echter was de data van het aantal m2 vaak niet accuraat, tot zelfs een afwijking van 10-20%.
Om dit op te lossen en de overheid de juiste woningwaardering te leveren, met de correcte data wat betreft het aantal vierkante meters, moeten corporaties de data op orde hebben. Er moest dus iets veranderen aan de situatie dat meerdere personen stukjes data hebben, die opgeslagen zijn in verschillende databestanden. De situatie van data bij elkaar zoeken, moeten synchroniseren en overzicht creeren is tijdrovend en moet over zijn. 

Er ontstond bij PVM een zoektocht naar een manier waarop de data op een platform in een overzicht te borgen en raadplegen is, waar iedereen bij kan om te zorgen dat er actuele data beschikbaar is. Allereerst werd er zelf geprobeerd vanuit PVM om een applicatie te maken. Dit bleek echter ten koste te gaan van de eigen bedrijfsvoering, omdat het tijd en geldrovend is de applicatie up to date te hebben en aan te passen aan de veranderende omgeving. Het idee van een app als oplossing bleef en toen kwam Movin'U bij PVM in het vizier. Hier is een hele mooie samenwerking uit ontstaan, waarin beide partijen zich kunnen richten op hun core business en kunnen uitblinken in hun eigen specialisme.  

Komende week kom je er in deel 3 achter wat deze samenwerking met Movin'U inhoudt voor PVM.

Terug naar overzicht