Een tevreden klant aan het woord; Peter vertelt!

Door Roel Jakobs

14 januari 2020

Roel: “Vorige week was ik in het zuiden voor een klantgesprek met Peter Derrez.
Peter is Mutatieopzichter bij Woonpunt en al 31 jaar werkzaam bij de woningcorporatie.

Een tevreden klant aan het woord; Peter vertelt!
Roel Jakobs (Movin’U) interviewt Peter Derrez (Woonpunt):

Roel: “Vorige week was ik in het zuiden voor een klantgesprek met Peter Derrez.
Peter is Mutatieopzichter bij Woonpunt en al 31 jaar werkzaam bij de woningcorporatie. Peter is bijna 60 en ook bijna 40 jaar getrouwd. Hij heeft twee kinderen en twee kleinkinderen. Hij heeft naast de functie van mutatieopzichter nog vele andere functies bekleed. Deze waren altijd technisch georiënteerd.

Peter heeft in zijn carrière heel veel gezien en als ik hem vraag wat er de laatste jaren het meest is veranderd in zijn werk, geeft hij een verrassend en pijnlijk antwoord.
Peter: “Je ziet steeds meer vervuilde woningen. Kinderen zorgen niet meer vanzelfsprekend voor hun ouders en ook het verwerpen van een erfenis brengt voor de corporatie kosten met zich mee. Dit betekent dat we steeds meer moeten opnemen bij een mutatie. Vervuilde woningen kosten meer werk als ze leegkomen.”

Tijdens ons gesprek komt uiteraard ook de Movin’U software ter sprake. Peter: “Het systeem van Movin’U is uitgebreid, dat was in het begin wennen. Je hebt niet alles in 1 oogopslag, maar dat is ook logisch. Het proces van een vooropname en/of eindopname kent op ruimteniveau veel elementen. De gedetailleerde manier waarop je binnen het WOS acties kunt vastleggen en documenteren is zeer uitgebreid.

Roel: “Peter heeft, net als velen van u, de overgang van papier naar tablets meegemaakt. Peter is nieuwsgierig naar wat ons allemaal nog te wachten staat en ziet VR en andere visuele ondersteuning in het werkproces in de toekomst zeker gebeuren.”
 
Terug naar overzicht